Skip to main content

enova365 wersja 2005.2.2

16 lipca 2020

W dniu 16 lipca 2020 roku na stronie została opublikowana wersja 2005.2.2 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Wersja dotyczy przede wszystkim Klientów, którzy posiadają moduły księgowe enova365 i prowadzą transakcje wewnątrzwspólnotowe.
Ostateczny termin składania nowych deklaracji to 25 lipca 2020 roku.

Kadry Płace - aktualizacja wskaźników:

  • Opieka nad dzieckiem, zamknięcie placówki – koronawirus (dni), który obecnie wynosi 137 dni;
  • Opieka nad dorosłą osobą niepełnosprawną, zamknięcie placówki – koronawirus (dni), który obecnie wynosi: 123 dni;

Podstawą prawną do zmian jest Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Księgowość:

  • Deklaracja VAT-UE. W dniu 30 czerwca 2020 r. w Dzienniku Ustaw (Dz. U 2020 poz 1138) zostało opublikowane Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach i przemieszczeniach towarów w procedurze magazynu typu call-off stock. Rozporządzenie wprowadza nowe wzory informacji podsumowującej VAT-UE(5) oraz korekty informacji podsumowującej VAT-UEK(5). Nowe wzory informacji zawierają nową sekcję F prezentującą informacje o przemieszczeniach towarów w procedurze magazynu typu CALL-OFF STOCK i stosuje się je począwszy od rozliczenia za miesiąc czerwiec 2020 r
    W związku z wprowadzonymi nowymi wzorami w systemie enova365 rozbudowano mechanizmy przygotowywania i wysyłki w postaci e-deklaracji informacji podsumowującej VAT-UE i jej korekty. Nowe informacje o dokonanych przemieszczeniach towarów w procedurze magazynu typu CALL-OFF STOCK wprowadza się na formularzu deklaracji za pomocą załącznika VAT-UE/S.
    Do nowej wersji informacji podsumowującej VAT-UE oraz jej korekty dodano wydruki pomocnicze: Informacja VAT-UE (5) oraz Korekta informacji VAT-UE (5), które w sposób czytelny dla użytkownika prezentują informacje przygotowane do wysyłki w postaci e-deklaracji.
  • Zawiadomienie ZAW-NR. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie wzoru zawiadomienia o zapłacie należności na rachunek inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2020 poz. 1188) zaktualizowano w programie formularz i wydruk dokumentu ZAW-NR do wersji 2.
  • Złe długi w PIT i CIT. Na podstawie Ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz. U. 2020 poz. 1086, popularnie Tarcza 4.0) umożliwiono w ramach funkcjonalności tzw. złych długów w podatkach dochodowych naliczanie propozycji korekt należności przeterminowanych o 30 dni. Na formularzu czynności Złe długi - generuj korekty dostępnej w dokumencie Polecenie księgowania dodano parametr Po upływie z wartościami do wyboru 90 dni lub 30 dni. Zmodyfikowane przepisy ulgi na złe długi dotyczące wierzycieli mają zastosowanie do okresów rozliczeniowych, w których ponieśli oni negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu epidemii COVID-19.

 

Masz pytanie ? Skontaktuj się z nami.

Aktualności z enova365

Wypłata na życzenie dzięki enova365 i symmetrical.ai

enova365 zintegrowana z symmetrical.ai - każdy dzień może być dniem wypłaty. Symmetrical.ai to nowoczesny benefit finansowy dający każdemu pracownikowi równy i sprawiedliwy dostęp do części wynagrodzenia za pomocą jednego kliknięcia.

System ERP enova365 wysyła JPK_V7 !

JPK_V7 to połączenie sprawozdawczości przesyłanej dotychczas do Ministerstwa Finansów w postaci deklaracji VAT oraz pliku JPK_VAT. Użytkownicy enova365 już od marca 2020 roku mają możliwość generowania nowego pliku JPK_V7. W ramach aktualnej…

enova365 wersja 2006.1.1

W dniu 27 sierpnia 2020 roku została opublikowana wersja 2006.1.1 enova365. Zmiany w wersji dotyczą głównie obszarów Kadry Płace, poprawiono błędy zgłoszone do wersji 2006.0.0.

enova365 wersja 2006.0.1

W dniu 30 lipca 2020 roku została opublikowana wersja 2006.0.0 enova365, w której pojawiły się nowości funkcjonalne w modułach Kadry Płace, Księgowość, Handel, Produkcja, Workflow oraz Business Intelligence.

enova365 wersja 2005.2.2

W dniu 16 lipca 2020 roku została opublikowana wersja 2005.2.2 enova365. Wersja dotyczy przede wszystkim Klientów, którzy posiadają moduły księgowe enova365 i prowadzą transakcje wewnątrzwspólnotowe.

enova365 FAQ - najczęściej zadawane pytania

Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania w enova365

Tarcza antykryzysowa 2.0 w enova365

W dniu 24 kwietnia 2020 roku opublikowano wersję enova365 o numerze 2003.2.2, w której zaimplementowane zostały zmiany wprowadzone ustawami pakietu „Tarczy Antykryzysowej 1.0 i 2.0”.

Praca zdalna w enova365 - PROMOCJA

Specjalna oferta dla obecnych i nowych Klientów enova365! #zostańwdomu i wykorzystaj potencjał jaki daje praca zdalna z enova365 !

Tarcza antykryzysowa w enova365

W dniu 3 kwietnia 2020 roku opublikowano wersję enova365 o numerze 2003.1.1, w której zaimplementowane zostały zmiany wprowadzone ustawami pakietu „Tarczy antykryzysowej”.

Integracja enova365 i UDT

Urząd Dozoru Technicznego odchodzi od formy papierowej i mailowej na rzecz bezpośredniej integracji pomiędzy systemami UDT, a systemami usługobiorców. Firma Scapaflow zaimplementowała kompletne rozwiązanie służące do integracji API UDT, pomiędzy…